IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Ujednolicenie systemu walki

Go down 
AutorWiadomość
Patience
Mistrz Gier
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 20
Doświadczenie : 37
LOVE : 0
Liczba postów : 558
Join date : 27/04/2017

PisanieTemat: Ujednolicenie systemu walki   Wto Sie 01, 2017 3:27 pm

Trochę myślałam nad tym, jak sprawić, żeby walki były jednocześnie losowe, jak i sprawiedliwe. Dlatego wymyśliłam takowy system, aby nie oceniać na oko czy coś w tym stylu.

Postać 1 atakuje Postać 2. Rzucamy kostką 100-ścienną. Liczba, która wypadnie jest procentem, który podstawiamy do tabelki:
Cytat :
0%-15% - krytyczna porażka
15%-30% - porażka
30% - 80% - udany
80% - 95% - zwiększona siła
95% - 100% - krytyczny

Jeśli zaś Postać 1 ma zdolność wspomagającą ją w walce (typu mistrz miecza, mistrz walki wręcz, itp.) tabelka wygląda troszkę inaczej:
Cytat :
0%-10% - krytyczna porażka
10%-25% - porażka
25%-75% - udany
75%-90% - zwiększona siła
90%-100% - krytyczny

Krytyczna porażka - jest to atak, który kompletnie się nie udał + postać podczas tego miała wyjątkowego pecha (broń wyleciała z ręki, nadziała się na broń przeciwnika, potknęła się i wywróciła, itp.)
Porażka - atak, który nie trafił. (0x)
Udany - atak, który się udał. (1x)
Zwiększona siła - szczęście sprzyja atakującemu, wycelował w słabszy punkt przeciwnika, zadając więcej obrażeń. (1,5x)
Krytyczny - idealny atak w idealne miejsce. (2x)


Jak zauważyliście, w nawiasach podane są cyferki. Są one przeze mnie nazywane mnożnikami efektów, które mają racje bytu przy obliczaniu zadanych obrażeń. Wzór, który moim zdaniem działa dobrze, jest taki:

Cytat :
Redukcja obrażeń * mnożnik efektu * wylosowana liczna z zakresu 10-15 * poziom duszy atakującego : poziom duszy przeciwnika

Redukcja obrażeń - jest to wynik stanu zdrowia jednego z uczestników walki, przez który nie może już uwolnić w pełni swojego potencjału (obrażenia, zmęczenie).
Cytat :
HP < 40 = ½ zadawanych obrażeń
HP < 15 = ¼ zadawanych obrażeń


Istnieją również sytuacje, gdzie przeciwnik będzie próbował uniknąć/zablokować atak. Wtedy i jemu rzucamy kostką 100-ścienną, aby ocenić szanse na powodzenie. Najlepiej będzie wytłumaczyć to na przykładzie:

Atakujący wylosował 60%. Jest to atak udany, jednak jego przeciwnik napisał, że będzie próbował uniknąć ataku. Wylosowaną przez niego liczbą jest:
a) procent, który odpowiada zwiększonej sile lub krytykowi
Unik się udaje, atakowany jest na sprzyjającej dla niego pozycji/równowaga przeciwnika jest zachwiana.
b) procent, który odpowiada udanemu
Unik się udaje.
c) procent, który odpowiada porażce lub krytycznej porażce
Zostaje trafiony.


Ucieczka - kiedy wiesz, że jesteś na przegranej pozycji, możesz spróbować uciec z pola bitwy. Oczywiście jest to również uzależnione od szczęścia. Podczas tej akcji, kiedy nie uda ci się zwiać - marnujesz kolejkę.

Cytat :
0-60% - pozostanie w walce
60%-95% - ucieczka udana
95%-100% - krytyczna ucieczka

Krytyczna ucieczka może oznaczać, że uciekając będzie bardzo trudno go znaleźć przez przeciwnika/jeśli jest w grupie to jego towarzysze również uciekną.



(chyba wszystko kek)


(Skoro i tak nikt tego nie czyta, dodaje)


Myslałam też o wynagrodzeniach dla MG, bo w sumie... Robota niełatwa, a obecnie jest dość... Niewdzięczna. Tu mam trzy propozycje:
a) za każdy post jako MG otrzymuje się 1 punkt doświadczenia, nieważne jakiej by nie był on długości.
b) za każdą stronę, w której uczestniczy MG, dostaje on 25 golda/10 punktów doświadczenia
c) comiesięczne wynagrodzenie w postaci golda i jakichś przedmiotów

_________________

Karta Postaci | Skarbiec | Telefon



FABUŁY
1. Wodospady -> Dom Undyne
2. Snowdin -> Chatka Luke'a
3. Nowy dom -> Siedziba Straży Królewskiej
4. Ruiny -> Dawna Aleja Handlowa  
5. Głębokie Ścieżki -> Quest

Zawieszone: brak  
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Johnny
Mieszkaniec
avatar

HP : 77
Poziom duszy : 7
Doświadczenie : 45
LOVE : 1
Liczba postów : 133
Join date : 07/06/2017

PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Czw Sie 03, 2017 7:18 pm

Nigdy nie byłem kreatywny w dokładnym przekazywaniu tego, co myślę... Jestem na tak! :'D

_________________
Sesje:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

Multikonto Qudiana
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Saver
Mieszkaniec
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 1
Doświadczenie : 89
LOVE : 0
Liczba postów : 123
Join date : 28/07/2017

PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Czw Sie 03, 2017 8:07 pm

Według mnie lepsze jest jak mg wymyśla co się stanie.
Jestem na nie

_________________
Jestem w

1.Quest 2.Straż Królewska 3. Wodny las 4. Podmokłe jaskinie

Religia nie religia - byle przyklęknąć na starcie. Ojczyzna nie ojczyzna - byle się zerwać do biegu.
Niezła i sprawiedliwość na początek. Potem już pędzi sama. Nienawiść. Nienawiść. Twarz jej wykrzywia grymas ekstazy miłosnej.

Ach, te inne uczucia - cherlawe i ślamazarne. Od kiedy to braterstwo może liczyć na tłumy? Współczucie czy kiedykolwiek pierwsze dobiło do mety?

Zdolna, pojętna, bardzo pracowita. Czy trzeba mówić ile ułożyła pieśni. Ile stronic historii ponumerowała. Ila dywanów z ludzi porozpościerała na ilu placach, stadionach.

Jest mistrzynią kontrastu między łoskotem a ciszą, między czerwoną krwią a białym śniegiem. A nade wszystko nigdy jej nie nudzi
motyw schludnego oprawcy nad splugawioną ofiarą.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Patience
Mistrz Gier
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 20
Doświadczenie : 37
LOVE : 0
Liczba postów : 558
Join date : 27/04/2017

PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Czw Sie 03, 2017 8:20 pm

Tyle, że wtedy MG może nie być wiarygodny. Ot "nie lubię tego to mu jebnę -40 hp niech zdycha śmieć" albo "tego lubię to unik się uda i nic mu się nie stanie". Ten system ma zapobiec takim działaniom, tak samo ocenianie na oko obrażeń podczas walk moim zdaniem nie jest zbyt sprawiedliwe. Jeszcze jakby był jeden MG na całe forum... Ale obecnie jest aktywnych trzech MG, którzy mają różne sposoby oceniania takich sytuacji, a to pomoże ujednolicić sposoby oceniania. Plus nie będzie wtedy zażaleń do MG "czemu faworyzujesz gracza A?" ^^

_________________

Karta Postaci | Skarbiec | Telefon



FABUŁY
1. Wodospady -> Dom Undyne
2. Snowdin -> Chatka Luke'a
3. Nowy dom -> Siedziba Straży Królewskiej
4. Ruiny -> Dawna Aleja Handlowa  
5. Głębokie Ścieżki -> Quest

Zawieszone: brak  
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Azszar
Założyciel
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 4
Doświadczenie : 23
LOVE : 0
Liczba postów : 719
Join date : 06/12/2015
Age : 24
Skąd : Nie z tego świata

PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Sob Sie 05, 2017 10:27 pm

Widzę, że Patience zależy na jak najmocniejszym usystematyzowaniu mechanik forum. Mi w sumie przy tworzeniu forum przyświecało, by nie przesadzać z systemami. Propozycja jest przedstawiona czytelnie i jakby nawiązuje do papierowych RPGów. W zasadzie nie jestem ani na nie, ani na tak. Wszystko zależy od odzewu graczy, jaki system woli.

Najwyżej jeśli będzie potrzeba to zrobię ankietę.

_________________

Karta Postaci | Skarbczyk

Aktualne sesje:
1. Hotland (temat ogólny); 2. Polana nad rzeką (zawieszone); 3. Deszczowe jaskinie; 4. Droga do Ruin; 5. Gorące Źródła
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://ukrytaszuflada.blog.pl/
Saver
Mieszkaniec
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 1
Doświadczenie : 89
LOVE : 0
Liczba postów : 123
Join date : 28/07/2017

PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Nie Sie 06, 2017 11:32 am

Przy okazji nie wiem gdzie znaleźć kostkę. Nie żebym sugerował że chcę kiedyś zostać mg

_________________
Jestem w

1.Quest 2.Straż Królewska 3. Wodny las 4. Podmokłe jaskinie

Religia nie religia - byle przyklęknąć na starcie. Ojczyzna nie ojczyzna - byle się zerwać do biegu.
Niezła i sprawiedliwość na początek. Potem już pędzi sama. Nienawiść. Nienawiść. Twarz jej wykrzywia grymas ekstazy miłosnej.

Ach, te inne uczucia - cherlawe i ślamazarne. Od kiedy to braterstwo może liczyć na tłumy? Współczucie czy kiedykolwiek pierwsze dobiło do mety?

Zdolna, pojętna, bardzo pracowita. Czy trzeba mówić ile ułożyła pieśni. Ile stronic historii ponumerowała. Ila dywanów z ludzi porozpościerała na ilu placach, stadionach.

Jest mistrzynią kontrastu między łoskotem a ciszą, między czerwoną krwią a białym śniegiem. A nade wszystko nigdy jej nie nudzi
motyw schludnego oprawcy nad splugawioną ofiarą.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Patience
Mistrz Gier
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 20
Doświadczenie : 37
LOVE : 0
Liczba postów : 558
Join date : 27/04/2017

PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Nie Sie 06, 2017 12:28 pm

Prosz: kostnica.eu. Tu jest kostka, a do losowania liczb: losowe.pl. Wystarczy w sumie wpisać w google coś w rodzaju "rzut kostką online" i masz ^^

_________________

Karta Postaci | Skarbiec | Telefon



FABUŁY
1. Wodospady -> Dom Undyne
2. Snowdin -> Chatka Luke'a
3. Nowy dom -> Siedziba Straży Królewskiej
4. Ruiny -> Dawna Aleja Handlowa  
5. Głębokie Ścieżki -> Quest

Zawieszone: brak  
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Sans
Mistrz Gier
avatar

HP : 49
Poziom duszy : 15
Doświadczenie : 95
LOVE : 1
Liczba postów : 276
Join date : 22/12/2015
Age : 26

PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Nie Sie 13, 2017 4:06 pm

Hm, mnie system odpowiada przez wzgląd na wyżej wspomnianą "wiarygodność" mg. Dlatego nie mam co do niego specjalnych zastrzeżeń. Oczywiście wiem, że niektóre osoby wolałyby trzymać się jedynie swojej "wyobraźni" w trakcie prowadzenia walk, ale dla mnei nie problem się dostosować.

_________________


|1. Las Snowdin|2. Polana nad rzeką(zawieszona)|3. Wolny slot|4. Wolny slot|5. Wolny slot
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Azszar
Założyciel
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 4
Doświadczenie : 23
LOVE : 0
Liczba postów : 719
Join date : 06/12/2015
Age : 24
Skąd : Nie z tego świata

PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Sro Sie 16, 2017 10:03 pm

W gronie administracyjno-moderatorskim zadecydowaliśmy, że system zaprezentowany przez Patience nie zostanie wprowadzony.

_________________

Karta Postaci | Skarbczyk

Aktualne sesje:
1. Hotland (temat ogólny); 2. Polana nad rzeką (zawieszone); 3. Deszczowe jaskinie; 4. Droga do Ruin; 5. Gorące Źródła
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://ukrytaszuflada.blog.pl/
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   

Powrót do góry Go down
 
Ujednolicenie systemu walki
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Beyond Undertale PBF :: Administracja :: Sala audiencyjna :: Propozycje-
Skocz do: