IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Rodzaje rozgrywek - dyskusja i wymiana poglądów.

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Uny
Bywalec
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 1
Doświadczenie : 48
LOVE : 0
Liczba postów : 55
Join date : 02/02/2017

PisanieTemat: Rodzaje rozgrywek - dyskusja i wymiana poglądów.   Sob Sie 05, 2017 1:44 pm

Dzień dobry!
Moja buzia dawno nie męczyła nikogo skrajnymi zagadnieniami, więc pora to trochę nadrobić i rozruszać półkule mózgowe. Mam zamiar rzucić na stół pewne fajne zagadnienia, które być może wciągną kogoś w wir zdarzeń, popychając tym samym do aktywnego uczestnictwa w ewentualnej dyskusji na tle wzajemnej wymiany informacji utrwalonych na dyskach twardych, znajdujących się w naszych czaszkach. Zaczynamy!
Może nie władam postami klimatycznymi po mistrzowsku (nie czarujmy się, to pierwszy pbf, z jakim mam do czynienia osobiście), ale na przestrzeni lat przed moimi oczami przewinęła się masa różnych odmian, form prowadzenia rozgrywek fabularnych w grach maści zdecydowanie szeroko pojętej. Dostrzegam pewne luki w przyjętej fabule. Oczywiście nie jest to nic złego, ponieważ nie ma rzeczy doskonałych, ale rozrywają się tutaj na pół pewne pojęcia - postaram się je nieco przybliżyć. Zanim jednak to zrobię, wypiszę kilka zagadnień z tej dziedziny. Jak powszechnie wiemy, klimaty mają wiele różnych od siebie płaszczyzn, filarów, fundamentów (jak zwał tak zwał), na których wyrastają. Pominiemy ciekawostki z rodzaju "High Fantasy", czy "Low Fantasy", skupiając się na tym, co można wyciągnąć z czynników pierwszych. Wzory kreowania uniwersum, które nas obecnie będą interesować:
-Odwzorowanie fabularne oparte o fabułę, wraz z zachowaniem jakiegoś stopnia realizmu (w tym wypadku ogranicza się, całkowicie wyklucza lub modyfikuję elementy i mechaniki stworzone tylko na potrzeby tego, żeby gra była grą w celu poprawy realizmu rozgrywki).
-Odwzorowanie fabularne oparte zarówno na fabule, jak i czynnikach, które czynią grę zwykłą grą.
Przykłady:
Przypuśćmy, że zostały przyjęte zasady kreacji z pierwszego wzoru. Gracz/aktor nie zachowuję się w tym przypadku tak, jakby był częścią gry komputerowej. Stworzone uniwersum nieustannie tętni życiem. Mija czas, pod wpływem różnych czynników zmienia się otoczenie, jak w prawdziwym życiu. Nie ma tutaj czegoś takiego jak "HATE", "LV","EXP","RESET". Wyobraźcie sobie, że w realnym życiu podchodzi do nas seryjny morderca i mówi, że ma "20LVL", jest w nim pełno "HATEU" i za zabicie nas dostanie "EXP". Teraz przenieście tą sytuację bezpośrednio do sesji, którą odbywacie. Nie wiem jak u was, ale we mnie rodzi się pewnego rodzaju niesmak.
Przy drugim wzorze sytuacja ma się trochę inaczej. Takie rzeczy są na porządku dziennym, ponieważ jesteśmy w grze komputerowej. Brzmi brzydko, zdaję sobie z tego sprawę, ale faktem jest, że wtedy poczynania uzależnia się bardziej lub delikatnie mniej niż bardziej od sposobu działania programu, który ma tylko zapewnić rozrywkę, połączoną z psuciem sobie oczu przed monitorem. Nie został stworzony do niczego innego.
Moje osobiste odczucie każe mi sądzić, że zderzanie się tych skrajnie różnych od siebie światów może prowadzić do podziału graczy w przypadku, kiedy zasady nie są jednoznacznie określone. Może warto wyciąć niektóre "growe" elementy z naszej fabuły, żeby zapobiec nieporozumieniom? Zapraszam do otwartej rozmowy. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, więc zdanie każdej osoby jest niezwykle istotne.

_________________
Uny (Dziupla Uny)
- Trzy posty czasu odnowienia na użycie czaru -

- Gokra -
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Larissa
Bywalec
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 2
Doświadczenie : 94
LOVE : 0
Liczba postów : 92
Join date : 30/07/2017

PisanieTemat: Re: Rodzaje rozgrywek - dyskusja i wymiana poglądów.   Sob Sie 05, 2017 2:41 pm

W kanonicznym Undertale było, że tylko niektóre postacie wiedziały o swoim życiu w grze. Że to, co widzą, to nie jest normalny świat. Taką postacią był na przykład Sans. Oczywiście nadal istniały postacie, które nie miały pojęcia o LOVE, EXP i innych takich i myślały, że wszystko jest jak w realu. Myślały, że po śmierci nie ma już niczego, koniec, pustka... Że nie istnieje RESET i zapis. Lecz niestety, gdyby zniszczyć te różnice między postaciami i wszystko ujednolicić, to zrobiłoby się jeszcze większe zamieszanie. Bo niby co w takiej sytuacji zrobić ze statystykami? Zupełnie skasować? A może uzależnić od nich każdego, by wszyscy mieli świadomość, że są postaciami z gry? Wtedy każdy musiałby mieć świadomość o istnieniu linii czasowych i RESETU. A jak dotąd wiedzą o tym tylko wybrani. I gra straciłaby ten cały klimat, jakim charakteryzuje się Undertale. Wiem, że to skomplikowane... Przyznam nawet, że sama z trudem to początkowo zrozumiałam. Lecz zmieniając to, do czego masz zastrzeżenia, to przestało by być naszym Undertale.

_________________
Nikt nie wie, co przyniesie los.


Karta postaci


1. Piwnica w zamku
2. Przystań w Snowdin
3. Zamek królewski
4. Kwiatki
5. Jaskinia
Zawieszone:
- Quest

Głosy:
Speedy

Larissa
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Chara
Mistrz Gier
avatar

HP : 100
Poziom duszy : 6
Doświadczenie : 82
LOVE : 6
Liczba postów : 517
Join date : 13/06/2016
Age : 19
Skąd : niestety... sosnowiec

PisanieTemat: Re: Rodzaje rozgrywek - dyskusja i wymiana poglądów.   Sob Sie 05, 2017 3:03 pm

hmm
Larissa ma rację. Nie możemy się pozbyć statystyk, ani nie możemy dać o nich wiedzy każdemu. Nie. O nich wie kilka osób. I tak powinno zostać. Sans zna EXP, LOVE, flowey prawdopodobnie też, gdyż o LOVE mówił on już na samym początku. O RESETACH wiedzą Sans, Flowey, Chara i Frisk. Do tego dochodzi HATE. I uwaga...HATE nie jest u nas do końca statystyką. Przynajmniej w znaczeniu w jakim ja przyjąłem. Jest to... pragnienie zabijania ? Nie jest to jednak licznik, jest to tajemnicza, siła, moc, coś fabularnego. Jak wiadomo moja Chara ma w sobie HATE, Saver jest stworzony z HATE'u, i ten cały HATE jest jakby... żywy. Jest to część fabuły, więc część osób o nim wie. Zresztą, nawet jakby kazdy wiedział nie jest to nic złego - bo to jakby nasza zła część, cos odpowiedzialnego za złe czyny, ale to jak juz mówiłem jest FABULARNE. HATE nie jest tym czym EXP czy LOVE.
Własnie co do EXP. Czasami mówi się, że cos jest Free EXP. Ogólnie nie jest to to, że postać wie dokładnie czym jest EXP. Jest to takie powiedzenie w slangu graczy w gry po prostu, że łatwo się kogoś zabija. Można chyba uznać, że w podziemiu mają gry RPG i przynajmniej kilka osób wie, co to free EXP, a nawet jesli w takie nie grali... to po prostu mogło sie to przyjąc a nikt nie wie skąd.
A więc podsumowując
1. LV, RESET, EXP - o tym wiedzą tylko Chara, Frisk, Sans, Flowey.
2. HATE to nasza mroczna strona, odpowiedzialna za zło. Jest to taka substancja, demon, podpowiadający nam źle. Jesli jest tego za duzo moze sie zmaterializowac. Czesc postaci jest tego nieswiadoma, ale nie jest to mechanika gry, a raczej element fabularny. Takie urozmaicenie wyjasnienie czemu ktos jest zły, mimo ze czasem tego nie chce
3. free EXP jest powiedzeniem. Więc ktos moze nie wiedziec czym jest EXP po prostu.
I tyle.

_________________
KP
skarbiec

witaj, kochany. Przywitaj się z MOIM NOŻEM


                                         
moje życie w podziemiu toczy się tu :


1. Hol osądu
2. magiczne drzewo
3. nie wiem, sesja z lukiem, chyba jakies jeziorko w wodospadach idk
4.
5.


Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Rodzaje rozgrywek - dyskusja i wymiana poglądów.   

Powrót do góry Go down
 
Rodzaje rozgrywek - dyskusja i wymiana poglądów.
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Banner - Wymiana
» Rodzaje Broni
» Różdżki
» Wymiana bannerami - jedyny temat, w którym mogą pisać goście
» Rasy Smoków

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Beyond Undertale PBF :: Strefa offtopowa :: Rozmowy-
Skocz do: