|
| | Zdrowie | |
| | Autor | Wiadomość |
---|
Larissa Bywalec
HP : 100 Poziom duszy : 2 Doświadczenie : 94 LOVE : 0 Liczba postów : 92 Join date : 30/07/2017
| Temat: Zdrowie Pią Sie 25, 2017 3:20 pm | |
| Hej, mam pewną sprawę dotyczącą HP. Propozycja wygląda następująco:
100HP-80HP Mała, niezbyt szkodliwa rana, którą można samodzielnie opatrzyć w domu. Ani trochę nie przeszkadza w dalszych działaniach. 79HP-50HP Poważniejsze rany, które co prawda można opatrzyć w domu, ale nie całkowicie. Zostaną blizny i przez pewien czas będzie się czuło ból i dyskomfort. Nie przeszkadzają jednak w normalnym poruszaniu się. 49HP-20HP Bardzo poważne obrażenie. Nie da się ich opatrzyć w domu. Trzeba się wybrać do lekarza. Ma się kłopoty z poruszaniem. 19HP-6HP Stan krytyczny. Nie zdolność do samodzielnego poruszania się. 5HP-1HP Stan agonalny, utrata przytomności. W razie nieotrzymania pomocy, powolna śmierć. 0HP śmierć.
Kłopot polega na tym, że jeśli pozwala się graczom na odnawianie HP postaci w ciężkim stanie w domu, czyli na przykład poprzez sen, to miejsca takie jak lecznica tracą sens. Sama lecznica może dalej istnieć, ale cennik w niej staje się niepotrzebny.
Co o tym sądzicie? | |
| | | Frisk Mistrz Gier
HP : 91 Poziom duszy : 12 Doświadczenie : 61 LOVE : 3 Liczba postów : 1090 Join date : 06/01/2016 Age : 18 Skąd : Powierzchnia
| Temat: Re: Zdrowie Pią Sie 25, 2017 3:27 pm | |
| Pomysł ciekawy, zawsze mnie trochę irytowało odnawianie 100% HP w domach po ciężkich walkach ALE zamiast dzielić tak bym zaproponowała po prostu jasny system trzystopniowy: 100-70% HP - można odleczyć się wszędzie i wszystkim (jedzenie też) 70%-50% - odleczyć się można w domu, lecznicy lub u odpowiedniego potwora (bez jedzenia) <50% - tylko lecznica lub odpowiedni potwor Będzie mniejszy chaos i bardziej czytelnie. Poza tym łatwiej będzie manipulować kwestiami używania itemów leczących podczas walk c: Kwestia blizn i śladów - to już rzecz czysto fabularna, każdy gracz ustala sam jakie posiada. I jednak zostawiłabym cennik w lecznicy, musi być jakiś balans a nie rzucanie się z walkami na wszystkich.
EDIT: Co do itemów leczących jednak zostawiłabym możliwość uleczania się nimi w walce jednak ograniczyła ich działanie np. do 50% HP max na walkę. (Wyjątkiem walki z rasą bossów, tam kanonicznie mamy narzucone 90% odnowienia życia .3." pod pewnym warunkiem.) | |
| | | Patience Mistrz Gier
HP : 100 Poziom duszy : 20 Doświadczenie : 37 LOVE : 0 Liczba postów : 558 Join date : 27/04/2017
| Temat: Re: Zdrowie Pią Sie 25, 2017 3:35 pm | |
| Ja rzuciłam propozycją na konfie adminowskiej, gdzie był bardzo mały odzew do tego 100 HP – postać w pełni sił. 80-99 HP – postać ma na ciebie drobne obrażenia, które z powodzeniem może wyleczyć u siebie w domu, jak tylko zna postawy posługiwania się apteczką. 50-79 HP – na ciele postaci znajdują się poważniejsze obrażenia, które może wyleczyć jedyne osoba, która zna się na leczeniu. 20-49 HP – postać poważnie ranna, potrzebuje natychmiastowej pomocy lekarza. 6-19 HP – postać nie jest w stanie samodzielnie się podnieść, jednak jest przytomna. 1-5 HP – postać nieprzytomna. 0 HP – śmierć postaci.
Jest w niej zawarty stan postaci i nałożony limit, do jakiego poziomu zdrowia można się leczyć za pomocą snu. | |
| | | Azszar Założyciel
HP : 100 Poziom duszy : 4 Doświadczenie : 23 LOVE : 0 Liczba postów : 719 Join date : 06/12/2015 Age : 29 Skąd : Nie z tego świata
| Temat: Re: Zdrowie Pią Sie 25, 2017 10:04 pm | |
| Dla mnie trochę komplikowanie życia na forum, ale jak już przeszkadza wam to uproszczenie i zależy na funkcjonalności lecznicy to mi najbardziej mi odpowiada propozycja Friskowa bo skala nie jest przesadzona i jest najmniej problematyczna mechanicznie. Dałbym tylko, że jedzenie leczy zawsze, bo wtedy miałoby sens kupowanie tego żarcia. Tylko powiedzta mi co z graczami, którym skończy się kasa na leczenie?
Dla przykładu weźmy propozycję Pat: "6-19 HP – postać nie jest w stanie samodzielnie się podnieść, jednak jest przytomna." wynikało by wtedy, że jak zakończymy walkę w jednej sesji, to w innej, w której sobie spokojnie rozmawiamy, nasza postać ni z gruchy ni z pietruchy powinna paść na twarz. HP obowiązuje w końcu, że tak powiem, globalnie. Albo ten stan bliski śmierci. Trzeba by czekać aż jakaś postać gracza zdolna leczyć się łaskawie zjawi w temacie, w którym nasza postać umiera? A może gonić do mg, żeby użył jakiegoś NPC? | |
| | | Patience Mistrz Gier
HP : 100 Poziom duszy : 20 Doświadczenie : 37 LOVE : 0 Liczba postów : 558 Join date : 27/04/2017
| Temat: Re: Zdrowie Pią Sie 25, 2017 10:09 pm | |
| Jak im się skończy kasa na leczenie to muszą iść do postaci, która leczyć umie (których na forum jest dwie, to i tak dość sporo) lub od kogoś pożyczyć. Czyli w twoim rozumowaniu, sesje toczą się w tym samym czasie i jest jednocześnie pięć Patience? Uh... Wow, to... Dużo. Biedni ludzie, którzy spotkają pięć czterolatek na raz. Dla mnie oczywistym jest, że sesje mają swój porządek chronologiczny i nie dzieją się wszystkie w jednym czasie. Nie sądziłam, że może być inaczej... | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Zdrowie | |
| |
| | | | Zdrowie | |
|
| Permissions in this forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|