Beyond Undertale PBF
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Zdrowie

Go down 
4 posters
AutorWiadomość
Larissa
Bywalec
Larissa


HP : 100
Poziom duszy : 2
Doświadczenie : 94
LOVE : 0
Liczba postów : 92
Join date : 30/07/2017

Zdrowie Empty
PisanieTemat: Zdrowie   Zdrowie EmptyPią Sie 25, 2017 3:20 pm

Hej, mam pewną sprawę dotyczącą HP. Propozycja wygląda następująco:

100HP-80HP Mała, niezbyt szkodliwa rana, którą można samodzielnie opatrzyć w domu. Ani trochę nie przeszkadza w dalszych działaniach.
79HP-50HP Poważniejsze rany, które co prawda można opatrzyć w domu, ale nie całkowicie. Zostaną blizny i przez pewien czas będzie się czuło ból i dyskomfort. Nie przeszkadzają jednak w normalnym poruszaniu się.
49HP-20HP Bardzo poważne obrażenie. Nie da się ich opatrzyć w domu. Trzeba się wybrać do lekarza. Ma się kłopoty z poruszaniem.
19HP-6HP Stan krytyczny. Nie zdolność do samodzielnego poruszania się.
5HP-1HP Stan agonalny, utrata przytomności. W razie nieotrzymania pomocy, powolna śmierć.
0HP śmierć.

Kłopot polega na tym, że jeśli pozwala się graczom na odnawianie HP postaci w ciężkim stanie w domu, czyli na przykład poprzez sen, to miejsca takie jak lecznica tracą sens. Sama lecznica może dalej istnieć, ale cennik w niej staje się niepotrzebny.

Co o tym sądzicie?
Powrót do góry Go down
Frisk
Mistrz Gier
Frisk


HP : 91
Poziom duszy : 12
Doświadczenie : 61
LOVE : 3
Liczba postów : 1090
Join date : 06/01/2016
Age : 18
Skąd : Powierzchnia

Zdrowie Empty
PisanieTemat: Re: Zdrowie   Zdrowie EmptyPią Sie 25, 2017 3:27 pm

Pomysł ciekawy, zawsze mnie trochę irytowało odnawianie 100% HP w domach po ciężkich walkach ALE zamiast dzielić tak bym zaproponowała po prostu jasny system trzystopniowy:

100-70% HP - można odleczyć się wszędzie i wszystkim (jedzenie też)
70%-50% - odleczyć się można w domu, lecznicy lub u odpowiedniego potwora (bez jedzenia)
<50% - tylko lecznica lub odpowiedni potwor

Będzie mniejszy chaos i bardziej czytelnie. Poza tym łatwiej będzie manipulować kwestiami używania itemów leczących podczas walk c:

Kwestia blizn i śladów - to już rzecz czysto fabularna, każdy gracz ustala sam jakie posiada.

I jednak zostawiłabym cennik w lecznicy, musi być jakiś balans a nie rzucanie się z walkami na wszystkich.




EDIT: Co do itemów leczących jednak zostawiłabym możliwość uleczania się nimi w walce jednak ograniczyła ich działanie np. do 50% HP max na walkę. (Wyjątkiem walki z rasą bossów, tam kanonicznie mamy narzucone 90% odnowienia życia .3." pod pewnym warunkiem.)
Powrót do góry Go down
Patience
Mistrz Gier
Patience


HP : 100
Poziom duszy : 20
Doświadczenie : 37
LOVE : 0
Liczba postów : 558
Join date : 27/04/2017

Zdrowie Empty
PisanieTemat: Re: Zdrowie   Zdrowie EmptyPią Sie 25, 2017 3:35 pm

Ja rzuciłam propozycją na konfie adminowskiej, gdzie był bardzo mały odzew do tego 100 HP – postać w pełni sił.
80-99 HP – postać ma na ciebie drobne obrażenia, które z powodzeniem może wyleczyć u siebie w domu, jak tylko zna postawy posługiwania się apteczką.
50-79 HP – na ciele postaci znajdują się poważniejsze obrażenia, które może wyleczyć jedyne osoba, która zna się na leczeniu.
20-49 HP – postać poważnie ranna, potrzebuje natychmiastowej pomocy lekarza.
6-19 HP – postać nie jest w stanie samodzielnie się podnieść, jednak jest przytomna.
1-5 HP – postać nieprzytomna.
0 HP – śmierć postaci.

Jest w niej zawarty stan postaci i nałożony limit, do jakiego poziomu zdrowia można się leczyć za pomocą snu.
Powrót do góry Go down
Azszar
Założyciel
Azszar


HP : 100
Poziom duszy : 4
Doświadczenie : 23
LOVE : 0
Liczba postów : 719
Join date : 06/12/2015
Age : 29
Skąd : Nie z tego świata

Zdrowie Empty
PisanieTemat: Re: Zdrowie   Zdrowie EmptyPią Sie 25, 2017 10:04 pm

Dla mnie trochę komplikowanie życia na forum, ale jak już przeszkadza wam to uproszczenie i zależy na funkcjonalności lecznicy to mi najbardziej mi odpowiada propozycja Friskowa bo skala nie jest przesadzona i jest najmniej problematyczna mechanicznie. Dałbym tylko, że jedzenie leczy zawsze, bo wtedy miałoby sens kupowanie tego żarcia. Tylko powiedzta mi co z graczami, którym skończy się kasa na leczenie?

Dla przykładu weźmy propozycję Pat: "6-19 HP – postać nie jest w stanie samodzielnie się podnieść, jednak jest przytomna." wynikało by wtedy, że jak zakończymy walkę w jednej sesji, to w innej, w której sobie spokojnie rozmawiamy, nasza postać ni z gruchy ni z pietruchy powinna paść na twarz. HP obowiązuje w końcu, że tak powiem, globalnie. Albo ten stan bliski śmierci. Trzeba by czekać aż jakaś postać gracza zdolna leczyć się łaskawie zjawi w temacie, w którym nasza postać umiera? A może gonić do mg, żeby użył jakiegoś NPC?
Powrót do góry Go down
http://ukrytaszuflada.blog.pl/
Patience
Mistrz Gier
Patience


HP : 100
Poziom duszy : 20
Doświadczenie : 37
LOVE : 0
Liczba postów : 558
Join date : 27/04/2017

Zdrowie Empty
PisanieTemat: Re: Zdrowie   Zdrowie EmptyPią Sie 25, 2017 10:09 pm

Jak im się skończy kasa na leczenie to muszą iść do postaci, która leczyć umie (których na forum jest dwie, to i tak dość sporo) lub od kogoś pożyczyć.
Czyli w twoim rozumowaniu, sesje toczą się w tym samym czasie i jest jednocześnie pięć Patience? Uh... Wow, to... Dużo. Biedni ludzie, którzy spotkają pięć czterolatek na raz. Dla mnie oczywistym jest, że sesje mają swój porządek chronologiczny i nie dzieją się wszystkie w jednym czasie. Nie sądziłam, że może być inaczej...
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Zdrowie Empty
PisanieTemat: Re: Zdrowie   Zdrowie Empty

Powrót do góry Go down
 
Zdrowie
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Beyond Undertale PBF :: Administracja :: Sala audiencyjna :: Propozycje-
Skocz do: