Beyond Undertale PBF
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Ujednolicenie systemu walki

Go down 
5 posters
AutorWiadomość
Patience
Mistrz Gier
Patience


HP : 100
Poziom duszy : 20
Doświadczenie : 37
LOVE : 0
Liczba postów : 558
Join date : 27/04/2017

Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki EmptyWto Sie 01, 2017 3:27 pm

Trochę myślałam nad tym, jak sprawić, żeby walki były jednocześnie losowe, jak i sprawiedliwe. Dlatego wymyśliłam takowy system, aby nie oceniać na oko czy coś w tym stylu.

Postać 1 atakuje Postać 2. Rzucamy kostką 100-ścienną. Liczba, która wypadnie jest procentem, który podstawiamy do tabelki:
Cytat :
0%-15% - krytyczna porażka
15%-30% - porażka
30% - 80% - udany
80% - 95% - zwiększona siła
95% - 100% - krytyczny

Jeśli zaś Postać 1 ma zdolność wspomagającą ją w walce (typu mistrz miecza, mistrz walki wręcz, itp.) tabelka wygląda troszkę inaczej:
Cytat :
0%-10% - krytyczna porażka
10%-25% - porażka
25%-75% - udany
75%-90% - zwiększona siła
90%-100% - krytyczny

Krytyczna porażka - jest to atak, który kompletnie się nie udał + postać podczas tego miała wyjątkowego pecha (broń wyleciała z ręki, nadziała się na broń przeciwnika, potknęła się i wywróciła, itp.)
Porażka - atak, który nie trafił. (0x)
Udany - atak, który się udał. (1x)
Zwiększona siła - szczęście sprzyja atakującemu, wycelował w słabszy punkt przeciwnika, zadając więcej obrażeń. (1,5x)
Krytyczny - idealny atak w idealne miejsce. (2x)


Jak zauważyliście, w nawiasach podane są cyferki. Są one przeze mnie nazywane mnożnikami efektów, które mają racje bytu przy obliczaniu zadanych obrażeń. Wzór, który moim zdaniem działa dobrze, jest taki:

Cytat :
Redukcja obrażeń * mnożnik efektu * wylosowana liczna z zakresu 10-15 * poziom duszy atakującego : poziom duszy przeciwnika

Redukcja obrażeń - jest to wynik stanu zdrowia jednego z uczestników walki, przez który nie może już uwolnić w pełni swojego potencjału (obrażenia, zmęczenie).
Cytat :
HP < 40 = ½ zadawanych obrażeń
HP < 15 = ¼ zadawanych obrażeń


Istnieją również sytuacje, gdzie przeciwnik będzie próbował uniknąć/zablokować atak. Wtedy i jemu rzucamy kostką 100-ścienną, aby ocenić szanse na powodzenie. Najlepiej będzie wytłumaczyć to na przykładzie:

Atakujący wylosował 60%. Jest to atak udany, jednak jego przeciwnik napisał, że będzie próbował uniknąć ataku. Wylosowaną przez niego liczbą jest:
a) procent, który odpowiada zwiększonej sile lub krytykowi
Unik się udaje, atakowany jest na sprzyjającej dla niego pozycji/równowaga przeciwnika jest zachwiana.
b) procent, który odpowiada udanemu
Unik się udaje.
c) procent, który odpowiada porażce lub krytycznej porażce
Zostaje trafiony.


Ucieczka - kiedy wiesz, że jesteś na przegranej pozycji, możesz spróbować uciec z pola bitwy. Oczywiście jest to również uzależnione od szczęścia. Podczas tej akcji, kiedy nie uda ci się zwiać - marnujesz kolejkę.

Cytat :
0-60% - pozostanie w walce
60%-95% - ucieczka udana
95%-100% - krytyczna ucieczka

Krytyczna ucieczka może oznaczać, że uciekając będzie bardzo trudno go znaleźć przez przeciwnika/jeśli jest w grupie to jego towarzysze również uciekną.



(chyba wszystko kek)


(Skoro i tak nikt tego nie czyta, dodaje)


Myslałam też o wynagrodzeniach dla MG, bo w sumie... Robota niełatwa, a obecnie jest dość... Niewdzięczna. Tu mam trzy propozycje:
a) za każdy post jako MG otrzymuje się 1 punkt doświadczenia, nieważne jakiej by nie był on długości.
b) za każdą stronę, w której uczestniczy MG, dostaje on 25 golda/10 punktów doświadczenia
c) comiesięczne wynagrodzenie w postaci golda i jakichś przedmiotów
Powrót do góry Go down
Johnny
Mieszkaniec
Johnny


HP : 77
Poziom duszy : 7
Doświadczenie : 45
LOVE : 1
Liczba postów : 133
Join date : 07/06/2017

Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki EmptyCzw Sie 03, 2017 7:18 pm

Nigdy nie byłem kreatywny w dokładnym przekazywaniu tego, co myślę... Jestem na tak! :'D
Powrót do góry Go down
Saver
Mieszkaniec
Saver


HP : 100
Poziom duszy : 1
Doświadczenie : 89
LOVE : 0
Liczba postów : 123
Join date : 28/07/2017

Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki EmptyCzw Sie 03, 2017 8:07 pm

Według mnie lepsze jest jak mg wymyśla co się stanie.
Jestem na nie
Powrót do góry Go down
Patience
Mistrz Gier
Patience


HP : 100
Poziom duszy : 20
Doświadczenie : 37
LOVE : 0
Liczba postów : 558
Join date : 27/04/2017

Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki EmptyCzw Sie 03, 2017 8:20 pm

Tyle, że wtedy MG może nie być wiarygodny. Ot "nie lubię tego to mu jebnę -40 hp niech zdycha śmieć" albo "tego lubię to unik się uda i nic mu się nie stanie". Ten system ma zapobiec takim działaniom, tak samo ocenianie na oko obrażeń podczas walk moim zdaniem nie jest zbyt sprawiedliwe. Jeszcze jakby był jeden MG na całe forum... Ale obecnie jest aktywnych trzech MG, którzy mają różne sposoby oceniania takich sytuacji, a to pomoże ujednolicić sposoby oceniania. Plus nie będzie wtedy zażaleń do MG "czemu faworyzujesz gracza A?" ^^
Powrót do góry Go down
Azszar
Założyciel
Azszar


HP : 100
Poziom duszy : 4
Doświadczenie : 23
LOVE : 0
Liczba postów : 719
Join date : 06/12/2015
Age : 29
Skąd : Nie z tego świata

Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki EmptySob Sie 05, 2017 10:27 pm

Widzę, że Patience zależy na jak najmocniejszym usystematyzowaniu mechanik forum. Mi w sumie przy tworzeniu forum przyświecało, by nie przesadzać z systemami. Propozycja jest przedstawiona czytelnie i jakby nawiązuje do papierowych RPGów. W zasadzie nie jestem ani na nie, ani na tak. Wszystko zależy od odzewu graczy, jaki system woli.

Najwyżej jeśli będzie potrzeba to zrobię ankietę.
Powrót do góry Go down
http://ukrytaszuflada.blog.pl/
Saver
Mieszkaniec
Saver


HP : 100
Poziom duszy : 1
Doświadczenie : 89
LOVE : 0
Liczba postów : 123
Join date : 28/07/2017

Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki EmptyNie Sie 06, 2017 11:32 am

Przy okazji nie wiem gdzie znaleźć kostkę. Nie żebym sugerował że chcę kiedyś zostać mg
Powrót do góry Go down
Patience
Mistrz Gier
Patience


HP : 100
Poziom duszy : 20
Doświadczenie : 37
LOVE : 0
Liczba postów : 558
Join date : 27/04/2017

Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki EmptyNie Sie 06, 2017 12:28 pm

Prosz: kostnica.eu. Tu jest kostka, a do losowania liczb: losowe.pl. Wystarczy w sumie wpisać w google coś w rodzaju "rzut kostką online" i masz ^^
Powrót do góry Go down
Sans
Mistrz Gier
Sans


HP : 49
Poziom duszy : 15
Doświadczenie : 95
LOVE : 1
Liczba postów : 276
Join date : 22/12/2015
Age : 32

Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki EmptyNie Sie 13, 2017 4:06 pm

Hm, mnie system odpowiada przez wzgląd na wyżej wspomnianą "wiarygodność" mg. Dlatego nie mam co do niego specjalnych zastrzeżeń. Oczywiście wiem, że niektóre osoby wolałyby trzymać się jedynie swojej "wyobraźni" w trakcie prowadzenia walk, ale dla mnei nie problem się dostosować.
Powrót do góry Go down
Azszar
Założyciel
Azszar


HP : 100
Poziom duszy : 4
Doświadczenie : 23
LOVE : 0
Liczba postów : 719
Join date : 06/12/2015
Age : 29
Skąd : Nie z tego świata

Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki EmptySro Sie 16, 2017 10:03 pm

W gronie administracyjno-moderatorskim zadecydowaliśmy, że system zaprezentowany przez Patience nie zostanie wprowadzony.
Powrót do góry Go down
http://ukrytaszuflada.blog.pl/
Sponsored content





Ujednolicenie systemu walki Empty
PisanieTemat: Re: Ujednolicenie systemu walki   Ujednolicenie systemu walki Empty

Powrót do góry Go down
 
Ujednolicenie systemu walki
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Beyond Undertale PBF :: Administracja :: Sala audiencyjna :: Propozycje-
Skocz do: