Trochę myślałam nad tym, jak sprawić, żeby walki były jednocześnie losowe, jak i sprawiedliwe. Dlatego wymyśliłam takowy system, aby nie oceniać na oko czy coś w tym stylu.
Postać 1 atakuje Postać 2. Rzucamy kostką 100-ścienną. Liczba, która wypadnie jest procentem, który podstawiamy do tabelki:
- Cytat :
- 0%-15% - krytyczna porażka
15%-30% - porażka
30% - 80% - udany
80% - 95% - zwiększona siła
95% - 100% - krytyczny
Jeśli zaś Postać 1 ma zdolność wspomagającą ją w walce (typu mistrz miecza, mistrz walki wręcz, itp.) tabelka wygląda troszkę inaczej:
- Cytat :
- 0%-10% - krytyczna porażka
10%-25% - porażka
25%-75% - udany
75%-90% - zwiększona siła
90%-100% - krytyczny
Krytyczna porażka - jest to atak, który kompletnie się nie udał + postać podczas tego miała wyjątkowego pecha (broń wyleciała z ręki, nadziała się na broń przeciwnika, potknęła się i wywróciła, itp.)
Porażka - atak, który nie trafił. (0x)
Udany - atak, który się udał. (1x)
Zwiększona siła - szczęście sprzyja atakującemu, wycelował w słabszy punkt przeciwnika, zadając więcej obrażeń. (1,5x)
Krytyczny - idealny atak w idealne miejsce. (2x)
Jak zauważyliście, w nawiasach podane są cyferki. Są one przeze mnie nazywane mnożnikami efektów, które mają racje bytu przy obliczaniu zadanych obrażeń.
Wzór, który moim zdaniem działa dobrze, jest taki:
- Cytat :
- Redukcja obrażeń * mnożnik efektu * wylosowana liczna z zakresu 10-15 * poziom duszy atakującego : poziom duszy przeciwnika
Redukcja obrażeń - jest to wynik stanu zdrowia jednego z uczestników walki, przez który nie może już uwolnić w pełni swojego potencjału (obrażenia, zmęczenie).
- Cytat :
- HP < 40 = ½ zadawanych obrażeń
HP < 15 = ¼ zadawanych obrażeń
Istnieją również sytuacje, gdzie przeciwnik będzie próbował
uniknąć/zablokować atak. Wtedy i jemu rzucamy kostką 100-ścienną, aby ocenić szanse na powodzenie. Najlepiej będzie wytłumaczyć to na przykładzie:
Atakujący wylosował 60%. Jest to atak udany, jednak jego przeciwnik napisał, że będzie próbował uniknąć ataku. Wylosowaną przez niego liczbą jest:
a) procent, który odpowiada zwiększonej sile lub krytykowi
Unik się udaje, atakowany jest na sprzyjającej dla niego pozycji/równowaga przeciwnika jest zachwiana.
b) procent, który odpowiada udanemu
Unik się udaje.
c) procent, który odpowiada porażce lub krytycznej porażce
Zostaje trafiony.
Ucieczka - kiedy wiesz, że jesteś na przegranej pozycji, możesz spróbować uciec z pola bitwy. Oczywiście jest to również uzależnione od szczęścia. Podczas tej akcji, kiedy nie uda ci się zwiać - marnujesz kolejkę.
- Cytat :
- 0-60% - pozostanie w walce
60%-95% - ucieczka udana
95%-100% - krytyczna ucieczka
Krytyczna ucieczka może oznaczać, że uciekając będzie bardzo trudno go znaleźć przez przeciwnika/jeśli jest w grupie to jego towarzysze również uciekną.
(chyba wszystko kek) (Skoro i tak nikt tego nie czyta, dodaje)
Myslałam też o wynagrodzeniach dla MG, bo w sumie... Robota niełatwa, a obecnie jest dość... Niewdzięczna. Tu mam trzy propozycje:
a) za każdy post jako MG otrzymuje się 1 punkt doświadczenia, nieważne jakiej by nie był on długości.
b) za każdą stronę, w której uczestniczy MG, dostaje on 25 golda/10 punktów doświadczenia
c) comiesięczne wynagrodzenie w postaci golda i jakichś przedmiotów