|
| | System zdobywania PD i kilka innych | |
| | Autor | Wiadomość |
---|
Zack Żółtodziób
HP : 100 Poziom duszy : 1 Doświadczenie : 32 LOVE : 0 Liczba postów : 25 Join date : 06/09/2017
| Temat: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 5:41 pm | |
| A więc tak pierwszą sprawą jaką chcę poruszyć będzie zdobywanie PD. Mamy nasz ukochany system misji oraz treningów samemu lub z innymi graczami. Jednak aby nieco bardziej odciążyć MG, a położyć nacisk na fabularne rozwijanie postaci mam nową propozycję.
Zdobywanie PD oparte na czasie spędzonym na fabularnym rozwoju postaci. O co chodzi? Już tłumaczę. Potrzebna jest jakaś misja, którą gracz sam sobie w całości wymyśli i przeprowadzi. Odpowiada za swoich wymyślonych NPC (ich życie, zdolności [na poziomie równym sobie, przeciwnicy również], wygląd itd.), za to, co będzie robić w misji i jak się ona skończy. Najważniejszy tutaj będzie spędzony czas na pisaniu postów, długich i ładnych postów, a nie po 5 linijek tylko. Podczas takiego czegoś można będzie spełnić kilka dodatkowych kryteriów, które pozwolą zdobyć dodatkowe punkty doświadczenia.
Powiedzmy, że posty trzeba będzie wrzucać średnio co 15-20 minut, żeby sobie czasu nie nabijać. Takie coś po prostu się siada i pisze kilka godzin, lub rozbija. Jak rozbić czasowo? Spędzasz godzinę w jednym temacie, ale musisz schodzić z kompa to wychodzisz z tematu po wykonaniu zadania czy zrobieniu czegoś tam co sobie wymyślisz. Następnego dnia kontynuujesz, czas od wejścia (do nowego tematu) znów się nalicza. Przerwy pomiędzy wyjściem z tematu, a wejściem nie są liczone do czasu końcowego.
A więc propozycje czasu i ilości otrzymanego doświadczenia:
60 minut - 120 minut - 50 dośw. 120 minut - 180 minut - 1 PD 180 minut - 240 minut - 1 PD i 15 dośw. 240 minut - 300 minut - 1 PD i 50 dośw. 300 minut - 360 minut - 1 PD i 80 dośw. Powyżej 360 minut - 2 PD
Oczywiście jak będziesz mieć 240 minut nie dostajesz 1PD i 15 doś + 1 PD i 50 dośw. Wartości są przypisane do przedziałów. Poza tym można wykonać zadania dodatkowe w swojej fabule, za które są dodatkowe nagrody:
1. Walka z NPC - 30 minut - 60 minut - 25 dośw. | 60 minut i więcej - 40 dośw. 2. Zaproszenie innego gracza do swojej fabuły (musi coś wnieść do twojego rozwoju postaci) - 30 minut - 60 minut - 25 dośw. | 60 minut i więcej - 50 dośw.
Aby nie było fajnie, że można to sobie rozbić na miesiąc i tak powoli robić kurde po 10 minut dziennie to należy taką fabułę wykonać maksymalnie w 3 do 7 dni (proponowany czas). Miejcie na uwadze, że zapraszanie innych graczy może być wtedy ryzykowne. Przydałoby się do tego specjalne miejsce, by stworzyć formularz na wklejanie linków do pisanych postów, szczególnie, gdy przechodzi się z tematu do tematu. Rozpoczęcie pisania takiej fabuły powinno się ukazać w poście pod taką postacią: Na początku piszemy w // <--- tych kreskach, że rozpoczyna się taki event, w każdym temacie do którego się przechodzi powinno się coś takiego zaznaczyć. Nadal jednak tu musi być kładziony nacisk na rozwój fabularny postaci, nie można sobie tego pisać tak po prostu. Zmiany jakie zaszły w charakterze, informacjach i innych takich powinny się znaleźć w KP gdzie również byłoby zaznaczone, że to przez taki event.
To moja wstępna propozycja, czas jest nie do zmiany, za to wartości uzyskanego PD i doświadczenia owszem. WSZYSTKO OCENIAŁBY MG I PRZYDZIELAŁBY ODPOWIEDNIO PD
DRUGA SPRAWA
Czy warto by było wprowadzić coś takiego jak poziom dla zaklęć? Byłyby to od D do A, z czego poziom S trzeba by było osiągnąć specjalną misją czy czymś innym (chętnie przyjmę propozycje). To nic innego jak ulepszanie za % z doświadczenia swoich aktualnych zdolności. Powiem na przykład na swoim przykładzie.
Startowo jestem na poziomie D, jednak mogę wydać 50% doświadczenia (WELP, to propozycja wartości, ma ktoś lepszą? Myślę, że to tak dobrze, bo to max za trening), by wejść na poziom C. Aktualnie na umiejętności Wampir mam 20 obrażeń i 10 pż leczenia (za 1 razem) (poziom D), na poziomie C byłoby to 25 pkt obrażeń i 15 pż leczenia za pierwszym razem (za każdym kolejnym zaś 10). To nic jak ulepszanie swoich aktualnych umiejętności o kilka punktów, rezygnując tym samym z przejścia na Poziom Duszy wyżej czy tam LOVE. Oczywiście z poziomu C na B przechodziłoby się już za powiedzmy tam 75% doświadczenia czy nawet 100%... Można na to tabelkę wymyślić. Na start każdy otrzymuje poziom D na wszystkie moce/umiejętności (to też działałoby dla ludzi, możliwe). Byłby chyba problem z tymi na prawdę silnymi umiejętnościami, więc powiedzmy, że takie coś liczyłoby się dla podstawowych, łatwych w zrozumieniu... nie wiem jak to określić.
Póki co tyle, jak coś wymyślę, to zrobię kolejny temat ;> | |
| | | Patience Mistrz Gier
HP : 100 Poziom duszy : 20 Doświadczenie : 37 LOVE : 0 Liczba postów : 558 Join date : 27/04/2017
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 6:14 pm | |
| Pierwsza sprawa - myślę, że liczenie minut to... Coś przeciwnego do tego, co chciałam na forum wprowadzić poprzez systemy oceniania postów - nagradzanie za dłuższe, ale treściwe posty, a za krótkie trzylinijkowce otrzymywać minimalną ilość nagród. Ograniczenie czasu na pisanie posta odbije się na pewno na jakości. Ponad to, ktoś może sobie przygotować posty wcześniej, np. pisałby je przez miesiąc na minimalną długość, a potem wklejał tak, żeby nafarmić jak najwięcej czasu... Ponad to, nie możesz zmierzyć czasu, w ile ktoś pisze posta. Odległość czasowa pomiędzy jednym postem, a drugim zależy od bardzo wielu czynników - od stanu weny czy od tego, gdzie piszemy (z telefonu jest dużo trudniej wyskrobać coś porządnego + zwykle literki są w polu powiększone, przez co odczyt, ile kto napisał jest niedokładny). Ogólnie pomysł na misje prowadzone samodzielnie przez gracza jest... Słaby. To jest forum, tu się liczy głównie kontakt z innymi osobami, a nie pisanie własnych opowiadań. Są questy i treningi, które nie bardzo różnią się od twojej koncepcji udoskonalania postaci, a wprowadzanie czegoś, co jest bardzo podobne do tego, co już jest po prostu mija się z celem. Druga sprawa - poziom zaklęć jest moim zdaniem troszkę zbędny. Jak ktoś pragnie mieć jakąś super umiejętność, łączy dwa punkty umiejętności w jeden. Dodatkowo nie chciałabym, żeby proste zdolności przerodziły się w jakieś hiper-mega, które zabierają pół hp jednym strzałem, pomimo że walczący są na równych poziomach duszy. Moim zdaniem - fajna koncepcja... Ale tylko dla postaci, które posługują się magią. Plus moderatorzy i admini by musieli sprawdzać po raz drugi, czy dana umiejętność po ulepszeniu nie jest zbyt op, a każda postać by musiała sama ustalać, jak zamierza ewoluować swoją umiejętność. Dodatkowo sądzę, że bez stałego przelicznika obrażeń na forum, nie ma co takich rzeczy wprowadzać. Na zadawane i otrzymywane obrażeń wpływa różnica poziomu duszy i rzadko kto ma wpisane do umiejętności, ile zabierze hp przy trafieniu. No chyba, że zamiast stałych obrażeń dać dodatkowe bonusy... W stylu podpalenia albo zatrucia. Albo lekki bonus do obrażeń. No, takie jest moje zdanie | |
| | | Zack Żółtodziób
HP : 100 Poziom duszy : 1 Doświadczenie : 32 LOVE : 0 Liczba postów : 25 Join date : 06/09/2017
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 6:43 pm | |
| - Patience napisał:
- Pierwsza sprawa - myślę, że liczenie minut to... Coś przeciwnego do tego, co chciałam na forum wprowadzić poprzez systemy oceniania postów - nagradzanie za dłuższe, ale treściwe posty, a za krótkie trzylinijkowce otrzymywać minimalną ilość nagród. Ograniczenie czasu na pisanie posta odbije się na pewno na jakości. Ponad to, ktoś może sobie przygotować posty wcześniej, np. pisałby je przez miesiąc na minimalną długość, a potem wklejał tak, żeby nafarmić jak najwięcej czasu... Ponad to, nie możesz zmierzyć czasu, w ile ktoś pisze posta. Odległość czasowa pomiędzy jednym postem, a drugim zależy od bardzo wielu czynników - od stanu weny czy od tego, gdzie piszemy (z telefonu jest dużo trudniej wyskrobać coś porządnego + zwykle literki są w polu powiększone, przez co odczyt, ile kto napisał jest niedokładny).
Ogólnie pomysł na misje prowadzone samodzielnie przez gracza jest... Słaby. To jest forum, tu się liczy głównie kontakt z innymi osobami, a nie pisanie własnych opowiadań. Są questy i treningi, które nie bardzo różnią się od twojej koncepcji udoskonalania postaci, a wprowadzanie czegoś, co jest bardzo podobne do tego, co już jest po prostu mija się z celem.
Druga sprawa - poziom zaklęć jest moim zdaniem troszkę zbędny. Jak ktoś pragnie mieć jakąś super umiejętność, łączy dwa punkty umiejętności w jeden. Dodatkowo nie chciałabym, żeby proste zdolności przerodziły się w jakieś hiper-mega, które zabierają pół hp jednym strzałem, pomimo że walczący są na równych poziomach duszy. Moim zdaniem - fajna koncepcja... Ale tylko dla postaci, które posługują się magią. Plus moderatorzy i admini by musieli sprawdzać po raz drugi, czy dana umiejętność po ulepszeniu nie jest zbyt op, a każda postać by musiała sama ustalać, jak zamierza ewoluować swoją umiejętność. Dodatkowo sądzę, że bez stałego przelicznika obrażeń na forum, nie ma co takich rzeczy wprowadzać. Na zadawane i otrzymywane obrażeń wpływa różnica poziomu duszy i rzadko kto ma wpisane do umiejętności, ile zabierze hp przy trafieniu. No chyba, że zamiast stałych obrażeń dać dodatkowe bonusy... W stylu podpalenia albo zatrucia. Albo lekki bonus do obrażeń.
No, takie jest moje zdanie Odp do 1: Tak jak mówię to nie jest oparte po prostu na zdobywaniu PD, ale przy tym trzeba rozwinąc swoją postac w jakiś znaczący dla niej sposób, co nieraz nie jest takie proste, jak się wydaje. Ponadto już widzę, że nie znasz tego systemu z PD, dlatego nie do końca ci się podoba. Ja go znam i szczerze powiem, że wymyślenie czegoś takiego nie jest proste, a jak już jedno takie napiszesz to ci się odechciewa tego na jakiś czas xDD. Poza tym z tym ograniczeniem czasowym chodzi mi po prostu o to, żeby nie pisac posta co godzinę, tylko żeby było widac, że piszesz jednego posta, wysyłasz i od razu piszesz kolejnego, w ten sposób. Tutaj można dac interakcje z wymyśloną swoją rodziną, dodac nowe cechy charakteru, dac jakieś traumy... To dosyc specyficzna rzecz. Odp do 2: A to już był luźniejszy pomysł i w sumie czekam na wypowiedzenie się innych na ten temat. Pamiętam jak kiedyś na kolejnym poziomie zamiast coś ulepszac to dawałam w poprzednią umiejętnośc, marnując poziom w pewien sposób. No więc wiesz... taki o system naprawczy tego czegoś. | |
| | | Saver Mieszkaniec
HP : 100 Poziom duszy : 1 Doświadczenie : 89 LOVE : 0 Liczba postów : 123 Join date : 28/07/2017
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 6:46 pm | |
| 1. ^
2. Fajny koncept. Ale ktoś mógłby chcieć dostać nową umiejkę niż ulepszyć. Ja sam wolałbym dostać jakąś umiejkę atakującą. Ale mogło by być. Bo i tak trzeba pisać w umiejętnościach że się ulepsza... | |
| | | Zack Żółtodziób
HP : 100 Poziom duszy : 1 Doświadczenie : 32 LOVE : 0 Liczba postów : 25 Join date : 06/09/2017
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 6:54 pm | |
| - Saver napisał:
2. Fajny koncept. Ale ktoś mógłby chcieć dostać nową umiejkę niż ulepszyć. Ja sam wolałbym dostać jakąś umiejkę atakującą. Ale mogło by być. Bo i tak trzeba pisać w umiejętnościach że się ulepsza... Dlatego masz wybór... ulepszyc umiejętnośc albo zdobyc poziom i nową umiejkę. ;P nie musisz ulepszac umiejki, póki nie chcesz. | |
| | | Saver Mieszkaniec
HP : 100 Poziom duszy : 1 Doświadczenie : 89 LOVE : 0 Liczba postów : 123 Join date : 28/07/2017
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 7:07 pm | |
| | |
| | | Patience Mistrz Gier
HP : 100 Poziom duszy : 20 Doświadczenie : 37 LOVE : 0 Liczba postów : 558 Join date : 27/04/2017
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 7:33 pm | |
| 1. NA PEWNO nie zgodzę się, żeby postać sama wymyślała sobie questa, bo jak na razie tak to wygląda. Są treningi, gdzie możesz również rozwijać postać, tyle że to aktywność jednopostowa. Nie ma sensu wprowadzać tego samego, tylko dłuższego. Jak ktoś chce popisać sobie opowiadania - jest odpowiedni do tego dział, gdzie możesz publikować opowiadania. I na pewno nie zgodzę się, żeby miarą takich postów był CZAS. Dodatkowo - w sesji zawsze możesz poprosić o interwencje mg, jeśli chcesz porozmawiać z NPC. Po to jest forum, żeby pisać MIĘDZY GRACZAMI, a nie ze samym sobą i nabijać w ten sposób expy, bo takie coś po prostu mija się z celem. Rozwinąć postać możesz dzięki treningowi, questowi czy nawet w zwykłej sesji.
2. Takie rozwiązanie mi się podoba - ulepszanie starej umiejętności kosztem zdobycia nowej. | |
| | | Zack Żółtodziób
HP : 100 Poziom duszy : 1 Doświadczenie : 32 LOVE : 0 Liczba postów : 25 Join date : 06/09/2017
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 8:12 pm | |
| - Patience napisał:
- 1. NA PEWNO nie zgodzę się, żeby postać sama wymyślała sobie questa, bo jak na razie tak to wygląda. Są treningi, gdzie możesz również rozwijać postać, tyle że to aktywność jednopostowa. Nie ma sensu wprowadzać tego samego, tylko dłuższego. Jak ktoś chce popisać sobie opowiadania - jest odpowiedni do tego dział, gdzie możesz publikować opowiadania. I na pewno nie zgodzę się, żeby miarą takich postów był CZAS. Dodatkowo - w sesji zawsze możesz poprosić o interwencje mg, jeśli chcesz porozmawiać z NPC.
Po to jest forum, żeby pisać MIĘDZY GRACZAMI, a nie ze samym sobą i nabijać w ten sposób expy, bo takie coś po prostu mija się z celem. Rozwinąć postać możesz dzięki treningowi, questowi czy nawet w zwykłej sesji.
2. Takie rozwiązanie mi się podoba - ulepszanie starej umiejętności kosztem zdobycia nowej. 1. No sam pracujesz na PD itd. bez niczyjego udziału. Wymyślasz np. że opuszczasz rodzinne miasto i udajesz się w dzikie odmęty Ruin, by tam cwiczyc swoje umiejętności jak i przetrwanie, czy cokolwiek innego, czego twoja postac nie umie. Podczas zwykłych sesji możesz dowiadywac się informacji, walczyc itd. i różnie bywa z tym zmienianiem charakteru postaci czy zdobywania jakichś sporych traum. Możesz taką sesją również dopowiedziec sobie historię, jeżeli opuściłeś swój dom... Jest wiele przeróżnych opcji, poza tym to jest nieco przekształcona wersja z pewnego innego forum, więc tam najwyraźniej nie mają z tym problemów. Ulepszyłam to jedynie trochę na inną... wersję. 2. A no jak zabierasz z D na C to 50% np, jak z C na B to 100%, z B na A powiedzmy 150%. Wybierasz co wolisz... I tak doświadczenie zawsze możesz zarobic. | |
| | | Patience Mistrz Gier
HP : 100 Poziom duszy : 20 Doświadczenie : 37 LOVE : 0 Liczba postów : 558 Join date : 27/04/2017
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 8:31 pm | |
| 1. Do tego są questy. Albo treningi. 2. Dałabym za każdym razem, jak ktoś chce ulepszyć nową umiejętność 1 PD. Mniej roboty dla każdego. Bez podziałów na zaklęcia kategorii A, B, C itd. + umiejętność i tak nie może być przekozacka po ulepszeniu, bo by po prostu nie przeszła | |
| | | Zack Żółtodziób
HP : 100 Poziom duszy : 1 Doświadczenie : 32 LOVE : 0 Liczba postów : 25 Join date : 06/09/2017
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 8:51 pm | |
| - Patience napisał:
- 1. Do tego są questy. Albo treningi.
2. Dałabym za każdym razem, jak ktoś chce ulepszyć nową umiejętność 1 PD. Mniej roboty dla każdego. Bez podziałów na zaklęcia kategorii A, B, C itd. + umiejętność i tak nie może być przekozacka po ulepszeniu, bo by po prostu nie przeszła 2. Do tego też by się wymyśliło pewne ograniczenia, np. że atak/obrona np rośnie o max 5 pkt za 1 ulepszenie, tak jak u mnie w przykładzie. To co podałam jest bardzo ogólne i trzeba by było dopracowac no. Nah tak średnio z całym 1 PD za ulepszenie, tak w nieskończonosc można ulepszac... dlatego jest S,A,B,C... Możesz tylko 3 razy, a 4 jest za specjalne rzeczy i podziały są, bo jednak stopniowo ulepszasz na więcej, mocniej. No. | |
| | | Sans Mistrz Gier
HP : 49 Poziom duszy : 15 Doświadczenie : 95 LOVE : 1 Liczba postów : 276 Join date : 22/12/2015 Age : 32
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 11:43 pm | |
| To i ja się udzielę.
1. questy i treningi - jak zostało napisane przez Patience. Na samowolkę ze zdobywaniem expa przez pisanie tak naprawdę niczego innego jak "opek" też się nie zgadzam. 2. Nie róbmy nie wiadomo jakiego przekombinowania, bo się w tym człowiek pogubi... A nie o to chodzi. Że nie wspominając już o tym, że chyba forum nie zostało pierwotnei stworzone, aby się między sobą prać jak mortal combat, aye? Umiejętności i moce mają umilać na RÓŻNY sposób grę. Rozszerzanie nabytych już umiejętności można rozwiązać prosto. Przykładowo:
Miotanie fireballami - postać XYZ potrafi wyczarować ognisty pocisk i cisnąć nim w przeciwnika. Rozszerzenie dla mocy(1) ^: postać XYZ może na raz wyczarować od 2 do 4 pocisków; Rozszerzenie dla mocy(2) ^ : pociski XYZ stają się odporne na wodę; Rozszerzenie dla mocy(3) ^: pociski XYZ zyskują efekt rozprysku po uderzeniu w cel; I tak dalej, i tak dalej... | |
| | | Grillby Admin Główny
HP : 100 Poziom duszy : 1 Doświadczenie : 0 LOVE : 0 Liczba postów : 267 Join date : 11/01/2016 Age : 26
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Czw Wrz 07, 2017 11:53 pm | |
| - Sans napisał:
- To i ja się udzielę.
1. questy i treningi - jak zostało napisane przez Patience. Na samowolkę ze zdobywaniem expa przez pisanie tak naprawdę niczego innego jak "opek" też się nie zgadzam. 2. Nie róbmy nie wiadomo jakiego przekombinowania, bo się w tym człowiek pogubi... A nie o to chodzi. Że nie wspominając już o tym, że chyba forum nie zostało pierwotnei stworzone, aby się między sobą prać jak mortal combat, aye? Umiejętności i moce mają umilać na RÓŻNY sposób grę. Rozszerzanie nabytych już umiejętności można rozwiązać prosto. Przykładowo:
Miotanie fireballami - postać XYZ potrafi wyczarować ognisty pocisk i cisnąć nim w przeciwnika. Rozszerzenie dla mocy(1) ^: postać XYZ może na raz wyczarować od 2 do 4 pocisków; Rozszerzenie dla mocy(2) ^ : pociski XYZ stają się odporne na wodę; Rozszerzenie dla mocy(3) ^: pociski XYZ zyskują efekt rozprysku po uderzeniu w cel; I tak dalej, i tak dalej... Podzielam zdanie Sansa w 100%, więc i pod jej słowa się podczepiam. | |
| | | Chara Mistrz Gier
HP : 100 Poziom duszy : 6 Doświadczenie : 82 LOVE : 6 Liczba postów : 517 Join date : 13/06/2016 Age : 26 Skąd : niestety... sosnowiec
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Pią Wrz 08, 2017 7:30 am | |
| 1. Nie. Raz, ze to nie dla wszystkivh jest proste, dwa, ze wymyslanie samemu nie jest czyms na co mozna sie zgodzic. Serio. Po prostu samodzielne questy by nie zadzialaly... 2. Komplikacja za duza. Jestem na nie. | |
| | | Azszar Założyciel
HP : 100 Poziom duszy : 4 Doświadczenie : 23 LOVE : 0 Liczba postów : 719 Join date : 06/12/2015 Age : 29 Skąd : Nie z tego świata
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych Pon Wrz 11, 2017 1:56 pm | |
| 1. Jestem na nie. Nie chcę żeby na forum robiło się coś byle szybko. W dodatku mamy pd za posty, treningi, walki i questy. Chyba starczy tych możliwości generowania pd.
2. Też jestem na nie. Tak ja Pati pisała, skoro nie mamy punktowego liczenia obrażeń taki system poziomów zdolności nie sprawdzi się. Pozwalałby na wykokszenie każdej zdolności i biegaliby nam po Podziemiu półbogowie demolujący wszystko ruchem palca jak w jakimś anime. | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: System zdobywania PD i kilka innych | |
| |
| | | | System zdobywania PD i kilka innych | |
|
| Permissions in this forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|